Definicje
- Dane osobowe – dane osobowe Klienta lub osób przez niego wskazanych podane do wiadomości Sprzedawcy, w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
- Dostawcy usług płatniczych – wskazane w Sklepie podmioty będące instytucjami płatniczymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, za pośrednictwem których Klient może opłacić Zamówienie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Konsument – osoba fizyczna w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego jak też osoba fizyczna prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez taką osobę działalności gospodarczej.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konto – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Newsletter – oznacza subskrypcje informacji handlowych dotyczących Sprzedawcy na indywidualne żądanie Użytkownika.
- Produkt – ostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Regulamin – niniejszy regulamin wraz z załącznikami.
- Sprzedawca lub Administrator – Bartłomiej Borkowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ZOE-Borowski Bartłomiej, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7651596084, REGON 320689407.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym dedicante.pl.
- Strona – strona internetowa pod domeną dedicante.pl., w ramach której funkcjonuje Sklep.
- System teleinformatyczny – oznacza zespół współpracujących ze sobą urządzeń, informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia.
- Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Umowa – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. W zależności od tego czy Zamówienie dotyczy także usługi świadczonej przez Sprzedawcę, Umowa może zawierać elementy umowy o świadczenie usług.
- Uśude – ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204).
- Usługa świadczona drogą elektroniczną – oznacza usługę świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Użytkownika na zasadach określonych Regulaminem. Usługa jest wykonana przez Administratora, w szczególności poprzez wysyłanie i odbieranie informacji lub danych za pomocą systemów teleinformatycznych w celu określonym niniejszym regulaminem na indywidualne żądanie Użytkownika, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 21 lipca 2000 r.
- Użytkownik – każda osoba odwiedzająca stronę internetową pod adresem dedicante.pl, w tym Klient i Konsument.
- Zamówienie – oferta zakupu Produktu za pośrednictwem Sklepu wysłana przez Klienta, która po przyjęciu przez Sprzedawcę stanowi Umowę.
Regulamin Strony
§ 1
Postanowienia ogólne
- Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Uśude, Administrator ustanawia Regulamin określający zasady świadczenia Usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony, w tym także przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną.
- Korzystanie ze Strony możliwe jest na zasadach określonych niniejszym Regulaminem po akceptacji postanowień Polityki Prywatności i dokonaniu wyboru odnośnie stosowania plików cookies.
- Niniejszy regulamin udostępniony jest nieodpłatnie za pośrednictwem Strony w formie, która umożliwia pobranie, utrwalenie i wydrukowanie Regulaminu.
- Sklep internetowy Dedicante, dostępny w ramach Strony pod adresem internetowym dedicante.pl, prowadzony jest przez Bartłomieja Borowskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ZOE-Borowski Bartłomiej, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7651596084, REGON 32068940.
- Niniejszy regulamin
- W zakresie w jakim dotyczy Usługi świadczonej drogą elektroniczną - skierowany jest do Użytkowników odwiedzających Stronę. Postanowienia o świadczeniu Usługi drogą elektroniczną zawarte są zasadniczo w pkt. II Regulamin Strony.
- W zakresie w jakim dotyczy zawierania i wykonania Umowy– dotyczy Klientów. Postanowienia dotyczące sprzedaży w ramach Sklepu zawarte są zasadniczo w pkt. II Regulamin Sklepu.
- Informacje o przetwarzaniu Danych Osobowych Użytkowników i Klientów zawarte są w treści Polityki Prywatności.
- Postanowienia Regulaminu w części III. Regulamin Sklepu - realizują wobec Konsumenta obowiązek informacyjny wynikający z przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
- Dostęp do informacji o zmianach dotyczących sposobu i zakresu świadczenia usług przez Sprzedawcę oraz do informacji, których wymóg dostarczania informacji wynikający z art. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną Sprzedawca będzie realizować poprzez powiadomienia dostępne na Stronie lub przekazywać na adres e-mail podany do wiadomości Sprzedawcy przez Klienta w tym celu.
§ 2
Administrator
- Administrator podaje do wiadomości Użytkownika następujące dane identyfikujące i kontaktowe:
- adres: Dedicante Bydgoska 16 78-600 Wałcz
- adres e-mail: sklep@dedicante.pl
- numer telefonu Sprzedawcy: 500 010 014
- numer rachunku bankowego Sprzedawcy 94 1090 1320 0000 0001 2110 4139
- Użytkownik może porozumiewać się z Administratorem za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Użytkownik może porozumieć się telefonicznie z Administratorem w godzinach 9-14 w dni robocze.
§ 3
Rodzaje, zakres i warunki świadczenia Usługi drogą elektroniczną
- W ramach świadczenia Usługi drogą elektroniczną Administrator umożliwia:
- dostęp do treści zawartych na Stronie na indywidualne żądanie Użytkownika w tym aktualnej oferty;
- zamówienie Newslettera;
- założenie Konta;
- korzystanie ze Sklepu, składanie Zamówień celem zawarcia Umowy;
- kontakt z Administratorem za pośrednictwem wyodrębnionego w tym celu Formularza kontaktowego.
- Do korzystania ze Strony, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową dowolnego typu w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies niezbędnych do obsługi Strony.
- Użytkownik w celu korzystania ze Strony powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Użytkownikowi zabrania się dostarczania za pośrednictwem Strony treści o charakterze bezprawnym.
- Użytkownik może zrezygnować z Usługi świadczonej drogą elektroniczną w każdym czasie:
- zamykając przeglądarkę, w której wyświetlana jest Strona,
- w wypadku Newlsettera – klikając w treści wiadomości „Rezygnuje z Newslettera”.
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkownika odbywa się zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym na zasadach określonych przez RODO i Politykę Prywatności.
- W wypadku zastrzeżeń dotyczących Usługi świadczonej drogą elektroniczną Użytkownik może złożyć reklamacje. Tryb postępowania reklamacyjnego względem Umowy opisany jest w części III Regulaminu.
- Reklamacje składa się w formie dokumentowej na adres e-mail: sklep@dedicante.pl lub pisemnej, listem poleconym na adres siedziby Administratora.
- Prawidłowo złożona reklamacja co do funkcjonowania Strony powinna zawierać co najmniej następujące dane:
- Oznaczenie Użytkownika (imię, nazwisko, adres poczty, adres e-mail)
- Opis problemu będącego podstawą reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni roboczych a odpowiedź wysyłana jest na adres e-mail użytkownika podany do wiadomości Administratora.
- Administrator informuje, że nie zidentyfikował szczególnych zagrożeń związanych z korzystaniem ze Strony, przy czym sugeruje się zachowanie ostrożności zwyczajnie wymaganej od każdego użytkownika sieci Internet.
- Administrator nie wprowadza do Systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik oprogramowania ani danych niebędących składnikiem Usługi. Użytkownik powinien jednak zapoznać się z zasadami Polityki Prywatności w zakresie korzystania i zapisywania plików cookies.
§ 4
Odpowiedzialność związana ze świadczeniem usług drogą elektroniczną
- Odpowiedzialność Administratora w związku z Umową uregulowana jest w części III Regulaminu.
- W przypadku transmisji danych przez Administratora, Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przekazywane dane pod warunkiem:
- nie inicjowania transmisji;
- nie dokonywania wyboru odbiorcy;
- nie usuwania oraz nie modyfikowania danych będących przedmiotem transmisji.
- Wyłączenie odpowiedzialności dotyczy także automatycznego i krótkotrwałego pośredniego przechowywania transmitowanych danych, jeżeli działanie to ma wyłącznie na celu przeprowadzenie transmisji, a dane nie są przechowywane dłużej, niż jest to w zwykłych warunkach konieczne dla zrealizowania transmisji.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług wynikające z awarii, działania siły wyższej, przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza wpływem Administratora oraz nieprzestrzeganie Regulaminu przez Użytkownika.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane:
- brakiem możliwości dostępu do Strony w wyniku zdarzeń od niego niezależnych,
- zdarzeniami takimi jak wirusy, trojany, ataki hakerskie lub inne podobne sytuacje,
- przez błędy Systemu teleinformatycnzego lub błędy Środków komunikacji elektrniczniej w tym sprzętu Użytkownika.
- Z wyłączeniem Konsumentów i w graniach dozwolonych przez przepisy obowiązującego prawa, całkowita odpowiedzialność Administratora wobec Użytkownika w związku ze świadczeniem Usługi drogą elektroniczną jest ograniczona do strat bezpośrednich lub wysokości 500 (pięciuset) PLN w zależności do tego, która z kwot jest niższa.
Regulamin Sklepu
§ 1
Korzystanie ze sklepu
- Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Klient może złożyć Zamówienie według swojego wyboru
- po rejestracja Konta lub
- bez rejestracji Konta.
- Rejestracja Konta następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie Formularza rejestracji udostępnianego przez Sprzedawcę w ramach Sklepu.
- Bezwzględnym warunkiem rejestracji Konta i złożenia Zamówienia jest przeczytanie akceptacja Regulaminu, postępowanie zgodnie z jego postanowienia oraz podanie tych danych osobowych, które są niezbędne celem realizacji Umowy.
- Klient loguje się na Kontro używając do tego stworzonych przez siebie przy rejestracji Konta danych uwierzytelniających - loginu i hasła.
- Sprzedawca może pozbawić Klienta możliwości do korzystania z Konta, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego; lub
- dopuści się innego zachowania, które może zostać uznane za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy lub osoby trzeciej.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych, w związku z określonymi funkcjonalnościami Sklepu internetowy jak dodanie opinii lub komentarzy, Sprzedawca może podjąć środki techniczne lub organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług lub praw osób trzecich, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie lub naruszenia dóbr, praw lub interesów Sprzedawcy lub osób trzecich
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam);
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów lub dla Sprzedawcy;
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet
§ 2
Zawarcie Umowy
- W celu zawarcia Umowy należy wejść na stronę internetową Sklepu, wybrać dostępny Produkt do koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia, kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”, opłacić Zamówienie oraz postępować zgodnie z treścią Regulaminu.
- Złożenie Zamówienia wymaga zapoznania się z treścią Regulaminu oraz jego akceptacji co potwierdzone jest przez Klienta kliknięciem oświadczenia o akceptacji przed zawarciem Umowy za pośrednictwem Sklepu.
- 3. Formularz Zamówienia powinien zawierać dane niezbędne do realizacji Umowy, w szczególności dane kontaktowe Klienta, adres odbioru Produktu oraz dane do rozliczenia ze Sprzedawcą. W przypadku gdy podstawą rozliczenia się jest faktura Klient zobowiązany jest podać dane niezbędne do prawidłowego wystawienia faktury, a akceptacja Regulaminu równoznaczna jest ze złożeniem oświadczenia o otrzymaniu faktur drogą elektroniczną o następującej treści:
„Niniejszym akceptuje wystawianie i przysłanie przez Sprzedawcę faktur VAT w formie elektronicznej, na podstawie przepisów ustawy z dnia 11marca 2004 r o podatku od Produktów i usług (t.jedn. Dz.U. z 2018 r. Nr 2174 z późn.zm). Sprzedawca zobowiązuje się do przesyłania faktur w formie elektronicznej na adres e-mail podany w Formularzu zamówienia lub podczas rejestracji Konta. Klient zobowiązuje się przyjmować faktury w formie papierowej, w przypadku, gdy przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwiają przesyłanie faktur drogą elektroniczną. Wycofanie akceptacji przysyłania faktur VAT w formie elektronicznej może nastąpić w drodze pisemnej lub elektronicznej.”
- Klient zobowiązany jest opłacić Zamówienie za pomocą jednej z wybranych przez niego metod płatności dostępnych w Sklepie (tzw. zamówienie z obowiązkiem zapłaty).
- Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości wypełnienie i przesłanie przez Klienta Formularza zamówienia poczytuje się za złożenie oferty w rozumieniu art. 66 i 66(1) kodeksu cywilnego, której treść uzupełniają postanowienia Regulaminu, a Umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi oświadczenia Sprzedawcy o przyjęciu oferty w formie potwierdzenia Zamówienia. Informacje zawarte w Sklepie mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca przystępuje do realizacji Umowy niezwłocznie po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na adres podany do wiadomości Sprzedawcy podczas składania Zamówienia.
- Sprzedawca może wstrzymać się z realizacją Umowy do czasu otrzymania od Klienta dodatkowych informacji, jeżeli od ich otrzymania zależy należyte wykonanie Umowy.
- Klient zobowiązany jest współdziałać ze Sprzedawcą w celu realizacji Umowy.
§ 3
Płatność i dostawa
- Ceny Produktów i wysokość wynagrodzenia podane w Sklepie są kwotami brutto.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.
- Klient może opłacić Zamówienie korzystając z metod płatności dostępnych w Sklepie, w szczególności:
- za pobraniem;
- przelewem bankowym;
- przelewem lub kartą płatnicza poprzez Dostawcę usług płatniczych.
- Dostawcą usług płatniczych i operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Szczegółowe informacje o metodach dostawy oraz akceptowalnych metodach płatności znajdują się na Stronie.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Paczka Pocztowa 48, Paczka Pocztowa 48 odbiór w punkcie, przesyłka pocztowa zagraniczna
- Przesyłka kurierska DPD
- Przesyłka kurierska Inpost, Paczkomaty inpost, Przesyłka impost pobraniowa
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Bydgoska 16 Wałcz
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy,
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europejskiej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 4
Reklamacje
- Procedura reklamacyjna obowiązująca Klientów:
- Klient może złożyć reklamacje na w następujący sposób:
- w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy;
- w formie wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej sklep@dedicante.pl
- W reklamacji Klient zobowiązany jest podać przyczyny jej złożenia, dane dotyczące Umowy, dane Klienta, dane identyfikujące Zamówienie, adres do doręczeń, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz opis działań, o których podjęcie przez Sprzedawcę Klient wnioskuje. O ile reklamacja dotyczy wad fizycznych Produktu, Klient zobowiązany jest załączyć do reklamacji dokumentację fotograficzną potwierdzającą powstanie.
- Termin rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania reklamacji.
- Jeżeli reklamacja nie zawiera dostatecznej ilości danych pozwalających na jej rozpoznanie przez Sprzedawcę, Sprzedawca wezwie Klienta (na adres e-mail lub adres do korespondencji) do jej uzupełnienia w terminie do 7 dni roboczych od dnia doręczenia wezwania do uzupełnienia braków.
- W wypadku braku odpowiedzi Klienta w terminie, o których stanowi ust. 1.4. powyżej, Sprzedawca pozostawia reklamacje bez rozpoznania.
- W razie uwzględnienia reklamacji, Sprzedawca może:
- podjąć działania, o które wnioskował Klient w reklamacji lub
- podjąć inne działania wynikające z obowiązujących przepisów prawa.
- Klient może złożyć reklamacje na w następujący sposób:
- Procedura reklamacyjna obowiązująca Klientów będących Konsumentami:
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamacje Konsumenta w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- W razie braku otrzymania odpowiedzi od Sprzedawcy w terminie, o którym stanowi ust. 2.1. powyżej, uznaje się, że Sprzedawca uznał reklamacje.
- Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
- Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawca a Konsumentem będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne. Sprzedawca informuje, że istnieje możliwość skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
- poprzez dobrowolną mediację, prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały, gdzie rolę mediatora w sporze pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem pełni pracownik ww. inspektoratu, zachowując zasady bezstronności i rzetelności, mając za zadanie m.in. zaproponować dostępne sposoby rozwiązania sporu; mediacja odbywa się z udziałem obu stron, bezpośrednio w siedzibie ww. inspektoratu albo w siedzibie Sprzedawcy.
- przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi, działającymi przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym np. przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie
- Konsument może zwrócić się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów; powiatowi rzecznicy konsumentów są zlokalizowani przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w przypadku miast na prawach powiatu), a ich zadaniem jest udzielania wsparcia merytorycznego, w tym bezpłatnej pomocy prawnej konsumentom. - więcej informacji o dostępie do ww. trybów i procedur rozstrzygania sporów w tym trybie znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl
§ 5
Odpowiedzialność Sprzedawcy za niezgodność Produktu z Umową
- Postanowienia niniejszego §5 mają zastosowanie wyłącznie do Klienta będącego Konsumentem.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- W odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Produktu z elementami cyfrowymi.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Zgłoszenie reklamacyjne rozpatrywane jest zgodnie z §4 powyżej. Zgłoszenie powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Produktu (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dedicante.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, z dopiskiem „Reklamacja”.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową, wartość Produktu zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- zgodnie z ust. 6 Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową zgodnie z ust. 8 powyżej;
- oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
- brak zgodności Produktu z Umową:
- występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową; lub
- jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny (lub wynagrodzenia) albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych ust. 6 lub ust. 8 powyżej.
- Obniżona cena (lub wynagrodzenie) musi pozostawać w takiej proporcji do tej wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 6
Prawa Konsumenta
- Sprzedawca informuje, że Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla:
- Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
- Umowy, która obejmuje wiele Produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części;
- Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- Pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu wysyłając go po wypełnieniu na adres poczty elektronicznej sklep@dedicante.pl Konsument powinien wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu na odstąpienie.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na podany przez niego (w Formularzu Zamówienia lub Koncie) adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W sytuacji, gdy Konsument przy składaniu Zamówienia lub w trakcie realizacji Umowy wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- O ile Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia go osobiście przez Konsumenta.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że:
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu;
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W sytuacji, gdy Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej wynagrodzenia przewidzianego Umową. Jeżeli wynagrodzenie jest nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności od Umowy:
- O świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny lub wynagrodzenia za usługi, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości; Dotyczy to w szczególności usługi wykonania graweru na Produkcie będącym biżuterią lub zegarkiem.
- W której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 1.b) Dotyczy to w szczególności Produktów w ramach Personalizowanej Biżuterii.
- W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism,
- O dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
§ 7
Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Sprzedawca odpowiada za utratę lub uszkodzenie części od chwili jej odbioru od kuriera.
- Postanowienia ust. 3 i 4 niniejszego §7 nie mają zastosowania do Klienta będącego Konsumentem.
- W graniach dozwolonych przez powszechnie obowiązujące prawo, całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta związana z Umową ograniczona jest do mniejszej z następujących kwot - (i) sumy zapłaconej przez Klienta tytułem realizacji Zamówienia lub (ii) sumy rzeczywistej szkody poniesionej przez Klienta. Powyższe ograniczenie nie dotyczy szkód wyrządzonych umyślnie. Sprzedawca nie odpowiada za szkody pośrednie, w szczególności utracone korzyści Klienta.
- Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta z tytułu rękojmi. Sprzedawca nie odpowiada za:
- Niespełnianie przez Produkt oczekiwań Klienta nie wskazanych wyraźnie w Formularzu zamówienia;
- Brak dostępu Klienta do Sklepu lub brak możliwości korzystania ze Sklepu.
§ 8
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 czerwca 2023 r.
- Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w tym o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Produktów.
- W razie zmiany Regulaminu informacja o tym fakcie zostanie przedstawiona w Sklepie oraz zostanie rozesłana do Klientów, którzy posiadają zarejestrowane Konta w formie wiadomości e-mail na wskazany przez Klienta adres poczty elektroniczne lub poprzez zamieszczenie informacji bezpośrednio na Koncie. Zmiany wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od Umowy – wzór Pobierz